“Fraud
Przejdź do treści

Wstęp

Marka Lou powstała z potrzeby posiadania wyjątkowych ubrań, dziś jest już rozpoznawalnym graczem na polskim rynku. Jednak nie zapomina o tym co jest najważniejsze w produkcji i sprzedaży ubrań, które są wyjątkowe i wykonane z dbałością o najdrobniejszy szczegół. Marka dba również o to aby materiały, z których produkowane są ubrania były najwyższej jakości, a proces produkcji od początku do końca prowadzony jest przez przez polskie szwalnie.

Współpraca z Semguru rozpoczęła się w czerwcu 2023 roku i bardzo szybko okazało się, że ilość obszarów, które musimy wesprzeć jest całkiem spora. Po wnikliwym audycie zdiagnozowaliśmy rozwojowe obszary, do których należały:

  • SEO → Kanał wykazywał tendencję spadkową i musieliśmy znaleźć pomysł na to jak odwrócić ten trend
  • Google Ads → kanał mimo rosnących kosztów nie dowoził rezultatów biznesowych, które były zadowalające dla zarządu firmy
  • Efektywność marketplace
  • Podniesienie rentowności powyższych kanałów do momentu osiągnięcia efektu progowego
  • Wdrożenie i implementacja scenariuszy Marketing Automation.
  • Wsparcie Zarządu Lou w budowie strategii wejścia na rynki zagraniczne
  • Wsparcie merytoryczne w zakresie wątków dot. zwrotów, rozwoju serwisu i analizy oczekiwań klientów

Audyt SEO

Audyt przygotowany przez specjalistów Semguru wziął pod uwagę 3 główne aspekty: optymalizację onsite, linkbuing i content marketing. Do głównych wniosków należały:

  • Wdrożenie reguły FLC na podstronach produktowych
  • Poprawne wdrożenie atrybutów rel=”nofollow” na odnośnikach prowadzących do małowartościowych podstron (np. regulamin, polityka cookies)
  • Poprawki w zakresie budowy struktury nagłówków H1/H2 na podstronach produktowych
  • Poprawki w zakresie duplikacji tytułów na podstronach kategorii produktowych
  • Poprawne wdrożenie znaczników href lang
  • Wykluczenia do indeksacji dla dodań do koszyka
  • Wykluczenia do indeksacji dodań do wishlisty

Zidentyfikowaliśmy słabe strony w dziedzinie SEO i przeprowadziliśmy gruntowną analizę słów kluczowych, treści na stronie oraz struktury witryny. Następnie zajęliśmy się odpowiednim doborem słów kluczowych na podstawie modelu AIDA. Rozbudowaliśmy bloga i przeprowadziliśmy prace contentowe. Nie mogliśmy zapomnieć również o mocnym link buildingu, który jest nieodzownym elementem skutecznych działań SEO.

Analiza pozycji od 26.02.2020 do 3.11.2023:

Proces wdrożenia składał się z następujących kroków:

  • eliminacja duplikujących się tytułów
  • reoptymalizacja treści opisowych na podstronach kategorii produktowych
  • wykluczenie z procesu indeksacji małowartościowych podstron
  • rozbudowa sekcji blogowej – systematyczna publikacja artykułów

Osiągnięte efekty:

  • poprawa pozycji dla fraz “kluczowych”
  • wzrost liczby słów kluczowych w TOP 3
  • wzrost liczby słów kluczowych w TOP 10
  • wzrost liczby słów kluczowych w TOP 50
  • organiczne wejście do Google Discovery

[Google Discovery]

[Wykres – Top 3 / baza 2.0]

[Wykres – Top 10 / baza 2.0]

[Wykres – Top 50 / baza 2.0]

[Wykres – Top 3 / baza 1.0]

[Wykres – Top 10 / baza 1.0]

[Wykres – Top 50 / baza 1.0]

Kampanie Google Ads:

Po analizie kanału Google Ads doszliśmy do następujących wniosków, które pomogły nam poprawić wyniki z tego kanału:

  • Podczas audytu znaleźliśmy wiele błędów na poziomie konfiguracji konta, jak również kampanii, do głównych z nich należały:
    • Brak wykluczeń niektórych fraz np. zwroty.
    • Brak wykluczeń aplikacji mobilnych z poziomu konta.
    • Kampanie kierowane na osoby “zainteresowane lokalizacją”.
    • Brak wykluczeń listy marek w kampaniach PMAX.
  • Konto, w przeważającej większości skupiało się na generowaniu ruchu brandowego, przez co pozyskiwanie nowego i nieświadomego użytkownika było mocno ograniczone.
  • Głównym motorem napędowym konta była jedna kampania PMAX skupiona wokół sprzedaży głównej kategorii produktów jakimi są sukienki.
  • Całość optymalizacji konta była skupiona wokół współczynnika ROAS liczonego od przychodów, a nie od marży co powodowało, że wyniki, które wyglądały na “dobre” nie koniecznie przekładały się na zysk firmy.
  • Nie wszystkie kampanie skupiały się na “wartości konwersji” przez co rentowność była poniżej możliwości kampanii.

Po ustaleniu najważniejszych kwestii niezwłocznie zabraliśmy się do pracy. W związku z zaistniałą sytuacją po audycie skupiliśmy się na wyprostowaniu najważniejszych ustawień kampanii i konta. Po wdrożeniu najistotniejszych zmian zauważyliśmy, że wydatki zaczynają znacząco maleć, a po pierwszym miesiącu współpracy spadły o 25% przy rosnącym współczynniku ROAS, który w tym samym okresie wzrósł o 183,65%.

Kolejnym krokiem było stworzenie nowej struktury, którą roboczo nazwaliśmy “30 vs 70”. 30% budżetu jest kierowane aby zaspokoić duży ruch brandowy, wypchnąć konkurencję z fraz brandowych i pokryć jak najwięcej wyników w SERPAch, które zawierają frazę Lou. Nie mogliśmy zrezygnować z fraz brandowych, ponieważ konkurencja dość silnie wyświetlała się na te frazy.

70% budżetu przekierowaliśmy na pozostałe kampanie, które mają precyzyjnie wykluczone frazy brandowe, a ich celem jest pozyskanie nowego użytkownika, który nie zna jeszcze naszego brandu, a wykazuje intencję zakupową. (Standardowy model AIDA).

Nowa koncepcja spowodowała znaczący wzrost następujących KPI:

  • Wartości koszyka → pozyskanego dzięki Google Ads.
  • Znaczący wzrost ROASu. (Liczonego od marży, nie przychodu).

Oprócz dobrych wyników w krótkim terminie wybudowaliśmy solidny fundament pod rozwój kanału Google Ads, który w długim terminie dał następujące wyniki:

Wyniki w Q3 2023 i Q4 2024 oparte na kluczowych metrykach tj. przychód i średnia wartość koszyka, kształtują się następująco: (rok 2022 traktujemy jako wyjściowy).

Sprzedaż netto:

  • 2023 vs. 2022: +15,02%
  • 2024 vs. 2023: +3,83%

Średnia wartość koszyka:

  • 2023 vs. 2022: +15,02%
  • 2024 vs. 2023: +14,03%

Kilka wniosków, które wyciągnęliśmy na podstawie tej współpracy, a które często są pomijane przy analizie kanału Google Ads:

  • Analiza ścieżki wielokanałowej w panelu Ads, jak również w Google Analytics 4 pozwala lepiej zrozumieć ścieżkę klienta.
  • Cykliczna optymalizacja konta (minimum 2x tydzień) pozwala na szybkie wyłapanie błędów i korygowanie kampanii na bieżąco.
  • Częste testy kreacji / modelu rozliczeń / wysokości budżetów / wysokości CPC to absolutny “must have”

Podsumowanie:

Te wyniki nie miałby miejsca gdyby nie “łaskawe oko” Zarządu, który podarował nam duży kredyt zaufania, a także słuchał wniosków i pomysłów. Od samego początku Zarząd i zespół wspierał nas w każdej najdrobniejszej nawet zmianie. To podejście dało nam ogromną przewagę w budowaniu fundamentów do dalszego rozwoju.

Przemysław Przybylski

CEO

Grzegorz

Google Ads Expert

Julia Szorc

Google Ads Specialist

Patrycja Szefler

Project Manager & SEO specialist

Angelo Szefler

Grafik kreatywny

Michał Woronin

SEO Expert

up arrow