Audyt przygotowany przez specjalistów Semguru wziął pod uwagę 3 główne aspekty: optymalizację onsite, linkbuing i content marketing. Do głównych wniosków należały:
- Wdrożenie reguły FLC na podstronach produktowych
- Poprawne wdrożenie atrybutów rel=”nofollow” na odnośnikach prowadzących do małowartościowych podstron (np. regulamin, polityka cookies)
- Poprawki w zakresie budowy struktury nagłówków H1/H2 na podstronach produktowych
- Poprawki w zakresie duplikacji tytułów na podstronach kategorii produktowych
- Poprawne wdrożenie znaczników href lang
- Wykluczenia do indeksacji dla dodań do koszyka
- Wykluczenia do indeksacji dodań do wishlisty
Zidentyfikowaliśmy słabe strony w dziedzinie SEO i przeprowadziliśmy gruntowną analizę słów kluczowych, treści na stronie oraz struktury witryny. Następnie zajęliśmy się odpowiednim doborem słów kluczowych na podstawie modelu AIDA. Rozbudowaliśmy bloga i przeprowadziliśmy prace contentowe. Nie mogliśmy zapomnieć również o mocnym link buildingu, który jest nieodzownym elementem skutecznych działań SEO.
Analiza pozycji od 26.02.2020 do 3.11.2023:
Proces wdrożenia składał się z następujących kroków:
- eliminacja duplikujących się tytułów
- reoptymalizacja treści opisowych na podstronach kategorii produktowych
- wykluczenie z procesu indeksacji małowartościowych podstron
- rozbudowa sekcji blogowej – systematyczna publikacja artykułów
Osiągnięte efekty:
- poprawa pozycji dla fraz “kluczowych”
- wzrost liczby słów kluczowych w TOP 3
- wzrost liczby słów kluczowych w TOP 10
- wzrost liczby słów kluczowych w TOP 50
- organiczne wejście do Google Discovery
[Google Discovery]
[Wykres – Top 3 / baza 2.0]
[Wykres – Top 10 / baza 2.0]
[Wykres – Top 50 / baza 2.0]
[Wykres – Top 3 / baza 1.0]
[Wykres – Top 10 / baza 1.0]
[Wykres – Top 50 / baza 1.0]