“Fraud
Przejdź do treści

Optymalizacja budżetu w kampanii Google Ads. Jak to robić dobrze?

Planowanie budżetu to jeden z ważniejszych aspektów kampanii Google Ads. Jeżeli stawka dzienna ustalona zostanie na niewłaściwym poziomie, to nie mamy szansy na zwrot inwestycji, ale również na osiągnięcie pożądanych efektów. Jak ustalić kwotę na reklamę Google Ads i jak odpowiednio zaplanować budżet, ale zyskać, a nie stracić?

Budżet dzienny, a budżet wspólny

W Google Ads wyróżnić możemy dwa rodzaje budżetu. Pierwszy to dzienny, dotyczący kwoty, którą przeznaczamy każdego dnia na cele reklamowe. Miesięczną kwotę za działania reklamowe obliczamy, mnożąc średnią kwotę dzienną przez średnią liczbę dni w miesiącu, która wynosi 30,4. Na początku dobrze jest zacząć od niższych kwot i obserwując efekty, zwiększać ją sukcesywnie.

Drugi rodzaj budżetu to budżet wspólny, który jest stosowany często przy kampaniach realizujących więcej celów. Google Ads automatycznie ustala kwoty dla konkretnych kampanii tak, aby otrzymać maksymalny zwrot inwestycji.

Cena słów kluczowych

Kwota, jaką chcemy przeznaczyć na reklamę Google Ads, zależy od celów, jakie chcemy osiągnąć, naszych indywidualnych możliwości finansowych i wielkości konkurencji. Im branża jest popularniejsza, tym konkurencja większa. Do szacowania kosztów kampanii z pewnością przyda się Planer Słów Kluczowych. Dzięki niemu poznajemy frazy najlepiej pasujące do naszej branży, dowiadujemy się, jak często są wyszukiwane w Google oraz jaka jest ich cena.

Przydatna może okazać się symulacja kampanii. W ten sposób wstępnie określamy budżet, jaki będzie nam potrzebny, aby osiągnąć oczekiwany przez nas ruch na stronie. Stawki za słowa kluczowe różnią się w zależności od liczby wyszukiwań. Najdroższe są oczywiście te najpopularniejsze, ale też takie, które jednoznacznie wskazują na pilny zakup danego towaru lub usługi, jak np. opiekun osób starszych na weekend.

Skuteczne praktyki dla wymiernych korzyści kampanii Google Ads

Narzędzia Google Ads dostarczają nam mnóstwo danych dotyczących zachowania naszych użytkowników. Warto je wykorzystać przy optymalizacji budżetu. Przykładem jest ustalenie wyższej stawki dla konkretnej lokalizacji, z której zainteresowanie naszymi usługami jest większe. Wraz z kampanią Google Ads dobrze jest podjąć działania remarketingowe. Nie zawsze już przy pierwszym kontakcie z marką potencjalny klient decyduje się na zakup, czasem potrzebuje więcej czasu. Wyświetlana mu reklama ma przypominać o Tobie i konkretnym produkcie.

Samo stworzenie i uruchomienie reklamy to nie wszystko. Musimy wiedzieć, czy przynosi pożądane efekty, jest skuteczna i stanowi dobrą inwestycję. Do tego potrzebne są testy i ich wyniki. Ponadto na bieżąco monitorujemy statystki i w razie konieczności wprowadzamy potrzebne zmiany.

up arrow