“Fraud
Przejdź do treści

Link building, a Twoja pozycja w Google

Pozycja strony www w Google zależy od wielu czynników, wśród których jest zdobywanie wartościowych linków. Muszą być one wartościowe, aby wzbudzały zaufanie Google.

Wewnętrzne, zewnętrzne i graficzne linki

Linki możemy podzielić ze względu na docelowe miejsce, w które przenoszą użytkownika. Linki wewnętrzne umożliwiają nam „przemieszczanie się” w obrębie jednej witryny, ale pomiędzy poszczególnymi jej zakładkami i dokumentami. Linkowanie wewnętrzne stosuje się w tekstach blogowych, odsyłając czytelnika do innego artykułu lub też w poradnikach, w których umieszczamy linki do konkretnych produktów. Mamy również linki zewnętrzne, które z kolei przenoszą odbiorcę na inną witrynę. W ten sposób zachęcamy go do zapoznania się z konkretną infografiką, filmem video lub opisem produktu.

Są jeszcze linki graficzne, będące w formie obrazu. Klikając w grafikę, zostajemy odesłani na konkretną stronę.

Linki wartościowe dla Google

Nie każdy link zainteresuje Google i nie każdy będzie dla niego czynnikiem, pozwalającym przyznać Twojej stronie wyższą pozycję w wyszukiwaniach. Ważne jest, aby witryna miała duży autorytet, a więc była „lubiana” przez Google. Duże znaczenie ma też lokalizacja linku. Opłaca się umieszczać je w środku tekstu, bez mocy sprawczej są z kolei linki w stopce i na pasku bocznym. Linki umieszczamy zawsze na stronie, która tematycznie jest powiązana z naszą. Tylko wtedy linkowanie ma sens i przynosi pożądane efekty. Co więcej, Google przychylnie spojrzy na nasze linki. W przeciwnym razie może je potraktować jako SPAM. Zwracamy uwagę na słowa obecne w najbliższym obszarze linku. To właśnie one są brane pod uwagę przez Google przy analizie zgodności tematycznej linku ze stroną.

Treść, w którą klikamy, to anchor tekst. Musi być on dobrze i precyzyjnie opisany, a więc wskazywać na docelowe jego źródło. Jeżeli będzie to „projektant wnętrz”, dla Google jest to sygnał, że link przekierowuje na stronę projektanta wnętrz.

Skąd pozyskiwać linki?

Jest wiele źródeł linków i warto jest korzystać z wielu, nie ograniczając się tylko do jednego. Wybierając witryny, pamiętamy o wyżej wspomnianych czynnikach kluczowych dla Google przy analizie linków.

Dobrym sposobem na pozyskiwanie linków jest tworzenie artykułów i publikacji przeznaczonych na inne strony branżowe w ramach gościnnych tekstów. Jednym z lepszych obszarów do link building jest blog firmowy. Publikujemy na nim treści dotyczące naszej oferty, wszelkiego rodzaju poradniki, inspiracje i instrukcje. Jednocześnie dzielimy się wiedzą, zdobywamy zaufanie odbiorców i kreujemy wizerunek eksperta oraz umieszczamy linki do innych podstron i produktów, co jest wartościowe dla Google i przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Linki możemy też zamieszczać w postach w mediach społecznościowych i na wszelkiego rodzaju forach.

Link building to proces, który trwa i o ile ma swój początek, to nie ma, a raczej nie powinien mieć końca. Aktywność w obrębie Twojej strony, a także Twoje ślady na innych witrynach są dla Google sygnałem, że warto się Tobą zainteresować. Jeżeli przestajesz działać, Google o Tobie zapomina.

up arrow