Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Hubspota, aż 77% osób zadeklarowało, że wolałoby korzystać z oprogramowania do filtrowania reklam, niż całkowicie z nich zrezygnować. Oznacza to, że użytkownicy cenią sobie informacje zawarte w reklamach, jednak tylko takie, które dotyczą produktów i usług z kręgu ich zainteresowań. Reklama musi być więc dobrze dopasowana do profilu klienta. Tak właśnie działa remarketing.
Reklama dla zainteresowanego potencjalnego klienta
Celem remarketingu jest dotarcie do tych użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub też zainteresowały się Twoim konkretnym produktem bądź usługą. Ponadto przekaz reklamowy jest spersonalizowany. Reklama dotyczy produktu, który znalazł się już w koszyku klienta lub też potencjalny klient przeglądał daną podstronę produktową. Z tego powodu remarketing świetnie sprawdza się w przypadku porzuconego koszyka. Klient już prawie kupił produkt, ale coś spowodowało, że z niego zrezygnował. Reklama ma mu o tym produkcie przypomnieć.
Jak to działa?
Remarketing wykorzystuje wiele kanałów, w tym sieć reklamową Google i Google Ads. Ponadto istnieje możliwość targetowania osób obecnych na Twojej liście mailingowej i docierania do osób korzystających z YouTube. Kolejny kanał to wyszukiwarka Google. W ten sposób trafiamy do użytkowników wpisujących w wyszukiwarkach hasła bezpośrednio powiązane z Twoją marką.
Aby możliwe było realizowanie kampanii remarketingowej, konieczne jest dodanie do strony www specjalnego kodu. Każdy, kto odwiedzi Twoją stronę, będzie automatycznie dodawany do listy remarketingowej. Kod jest dostosowywany z uwzględnieniem konkretnych kategorii w e-sklepie i podstron.
Następnie takim użytkownikom wyświetlane są reklamy na tych stronach, które akceptują reklamy pochodzące z Sieci Reklamowej Google. To taka „przypominajka”, że chyba klient o czyś zapomniał, coś miał jeszcze kupić.
Coś więcej niż tylko pozyskanie klienta
Jeżeli odpowiednio korzystasz z remarketingu, to zyskujesz wiele korzyści. Chodzi już nie tylko o pozyskanie czy odzyskanie klientów, ale również zwiększenie rozpoznawalności marki. Reklama przypomina użytkownikowi o Twoim istnieniu i o tym, że jest zainteresowany Twoją ofertą. Remarketing cechuje się mocno sprecyzowanym przekazem. Docelowo reklama trafia do osoby, która rzeczywiście jest nią zainteresowana. Ma to związek ze skutecznym planowaniem budżetu i ograniczonymi stratami.
Potencjalny klient nie daje Ci tylko jednej szansy. Możesz mieć ich więcej, ale potrzebny jest do tego mocny bodziec. Remarketing to reklama wyświetlana użytkownikowi, który miał już kontakt z Twoją marką i wykazał Tobą zainteresowanie. Teraz wystarczy wskazać mu drogę powrotu na Twoją stronę.