“Fraud
Przejdź do treści

Content marketing i SEO muszą iść ze sobą w parze

Marketing treści i działania SEO wzajemnie się wspierają i uzupełniają. Wartościowe artykuły pisane dla użytkownika i dostosowanie ich pod względem wymagań Google to duża szansa zarówno na wysoką pozycję w wyszukiwarce, jak również zaufanie i sympatię odbiorców. Jak połączyć te dwa aspekty i dlaczego to takie ważne?

SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych

Google przed stronami internetowymi stawia coraz większe wymagania. Tworząc ich ranking uwzględnia wiele czynników, mniej i bardziej znanych nam, użytkownikom. SEO od strony onsite-owej odnosi się do działań obejmujących dostosowanie strony internetowej i zamieszczonych na niej treści do algorytmów Google. Im wyższą pozycję zajmuje strona, tym większa szansa, że odbiorca się nią zainteresuje.

Content marketing, bo liczą się tylko wartościowe treści

Nie wystarczy tylko uzupełnić strony www o właściwe słowa kluczowe. Jeżeli zależy Ci na wzbudzeniu zaufania i zainteresowaniu odbiorcy, który dzięki bardzo dobrej optymalizacji SEO trafił na Twoją stronę, musisz zadbać o angażujące treści niosące dużą wartość. Content marketing obejmuje wszelkiego rodzaju treści, jak artykuły i poradniki, teksty blogowe, ale też infografiki, video, prezentacje i e-booki.

Jak content marketing wspiera SEO?

Aktualizacje algorytmów Google Panda i Google Pingwin spowodowały, że treści niskiej jakości pomimo obecności w nich słów kluczowych straciły znacznie na swojej skuteczności. Google zaczęło doceniać jakość, naturalność i unikalność. Za cel wyszukiwarki postawiono wyświetlanie wyników, które faktycznie pasują do zapytania użytkownika pod względem treści.

Artykuły, poradniki i teksty blogowe są idealnym środowiskiem do umieszczania słów kluczowych, które analizuje Google. Dzięki temu mamy szansę zarówno dostarczać odbiorcy ciekawe treści, jak również dostosować teksty do konkretnych algorytmów wyszukiwarki. Aby to, co znajduje się na stronie, zostało zauważone, musi zostać pokazane użytkownikowi. Jednocześnie, aby go zainteresowało, musi być angażujące i ciekawe, dlatego powinniśmy jednocześnie realizować założenia content marketingu i SEO.

Treści na stronie można ponadto wykorzystać do zamieszczania linków, zarówno w obrębie naszej strony www, jak również prowadzących do naszej witryny. Linki o naturalnym profilu są mile widziane przez Google. To właśnie one m.in. przyczyniają się do wyższej pozycji w wyszukiwarce.

Dzisiaj wyszukiwarki są bardziej inteligentne niż kilka lat temu. Doskonale rozumieją, że użytkownicy szukają konkretnych i rzetelnych odpowiedzi na zapytania i właśnie na takie teksty stawia Google. Jednocześnie wyszukiwarka to zespół algorytmów, które potrzebują konkretnych śladów, po których odnajdą poszukiwaną przez użytkownika treść. Są nimi słowa kluczowe i linki. Czy już rozumiesz, dlaczego content marketing i SEO tworzą synergiczną całość?

up arrow