Jak zwiększyliśmy przychody sklepu o 129,22%
Case study LALABAJ BUTIK
Lalabajbutik
Moda i odzież
SEO
2021
Lalabaj Butik to sklep, który powinna znać każda kobieta ceniąca sobie styl i wygodę. W ofercie znajdują się damskie ubrania polskich marek. Właściciele stawiają przede wszystkim na jakość, dlatego w butiku znajdują się tylko wysokogatunkowe produkty, które pochodzą od krajowych producentów. Lalabaj Butik to zarówno sklep internetowy, jak i stacjonarny. Oprócz standardowych rozmiarów w ofercie firmy są również propozycje plus size, a każdy produkt to prawdziwy unikat, często niespotykany w masowej produkcji.
W ramach celów współpracy skupiliśmy się na kilku elementach kluczowych z perspektywy klienta. Były to przede wszystkim wzrosty przychodów, współczynnik konwersji w obrębie kanału organic, a także wzrost liczby użytkowników w serwisie.
+ 68,15 %
Liczbaużytkowników
+8,37%
Współczynnikkonwersji
+ 80,51 %
Konwersje+ 129,22 %
PrzychódAnaliza i definicja 
  istniejących problemów
                        Współpraca z Semguru rozpoczęła się w czerwcu 2023 roku i bardzo szybko okazało się, że ilość obszarów, które musimy wesprzeć jest całkiem spora.
Po wnikliwym audycie zdiagnozowaliśmy rozwojowe obszary, do których należały:
 
                        Kanał organiczny wykazywał tendencję spadkową, przez to wymagając opracowania strategii odwracającej ten trend
 
                        Kampanie generowały rosnące koszty przy niezadowalających wynikach biznesowych
 
                        Konieczność zwiększenia efektywności sprzedaży na platformach zewnętrznych
 
                        Potrzeba podniesienia rentowności kanałów marketingowych do osiągnięcia efektu progowego
 
                        Wdrożenie i implementacja scenariuszy automatyzacji marketingu
 
                        Wsparcie w budowie strategii wejścia na rynki międzynarodowe
 
                        Doradztwo w zakresie zwrotów, rozwoju serwisu i analizy oczekiwań klientów
Mapowanie i rozwiązanie problemów
Działania
Dla „lalabajbutik”, nasze działania były ukierunkowane na stałym wzroście organicznego ruchu i sprzedaży. Żeby do tego dotrzeć skupiliśmy się na następujących obszarach:
wniosek
Komentarz
Pozyskiwanie linków z branżowych blogów i stron
Poprzez tworzenie wartościowych treści, takich jak artykuły gościnne i przewodniki zakupowe, zdobyliśmy linki zwrotne z renomowanych stron branżowych, co poprawiło rankingi w wyszukiwarkach i zwiększyło autorytet „lalabajbutik”
Wysokiej jakości katalogi branżowe
Uwzględniliśmy sklep w prestiżowych katalogach e-commerce, które są dobrze oceniane przez wyszukiwarki, co przyczyniło się do poprawy SEO i ułatwiło klientom znalezienie „lalabajbutik”
Monitoring i analiza profilu linków:
Regularnie monitorowaliśmy profil linków zwrotnych, wykorzystując narzędzia do analizy SEO, co pozwoliło na optymalizację strategii i identyfikację najbardziej wartościowych źródeł linków.
Audyt strony klienta i analiza konkurencji
Przeprowadziliśmy bardzo dokładną analizę strony klienta i konkurencji.
Opracowanie i wdrożenie strategii SEO
Na podstawie uzyskanych wyników wdrożyliśmy odpowiednią strategię link buildingu dla wyższego rankowania, wzrostu ruchu i konwersji na stronie. Link building to jeden z elementów składowych pozycjonowania. Polega na zdobywaniu linków zewnętrznych (na innych serwisach, tematycznie powiązanych z firmą), prowadzących do konkretnej strony internetowej, w tym przypadku do lalabajbutik.pl. Skutkuje to wzrostem ruchu na stronie i większą rozpoznawalnością marki, a także ma pozytywny wpływ na osiągane pozycje w Google. Duże znaczenie w opracowanej strategii miała publikacja silnych linków, które po czasie przyniosły należyte długotrwałe efekty. Ponadto, przeprowadziliśmy optymalizację serwisu na tyle, na ile pozwalał nam silnik platformy Sky Shop.
Podsumowanie
Działania dla Lalabaj Butik są świetnym przykładem low budżet SEO. Niewielkimi nakładami finansowymi udało nam się osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Jak widać, skutecznie przeprowadzone działania marketingowe są w stanie zagwarantować sukces nie tylko dużym firmom, ale i mniejszym przedsiębiorstwom. Zarówno my, jak i klient zauważyliśmy wyraźne zmiany. Jest to kolejny dowód na to, że dobrze zaplanowany i poparty analizą link builidng jest w stanie poprawić konwersję oraz ruch na stronie. Znaczące ograniczenia, wynikające z pracy na gotowej platformie, nie powstrzymały nas przed efektywnym działaniem. Pomimo trudności, optymalizacja serwisu pod względem jego użyteczności, pozwoliła stworzyć witrynę zdecydowanie bardziej przyjazną użytkownikowi.
                     
                
 
 