“Fraud
Przejdź do treści

Partner Google = lepszy partner biznesowy?

Rynek agencji internetowych i marketingowych w Polsce to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się oraz konkurencyjnych rynków w branży technologicznej. Mnogość potencjalnych partnerów biznesowych oraz pewna doza tajemnicy okraszająca działania mające na celu promocję w internecie sprawiają że potencjalnemu Klientowi ciężko określić która agencja najbardziej odpowiada jego oczekiwaniom. Tutaj z pomocą przyjść może status Google Partner.

Mała grafika, wielkie znaczenie

Wbrew pozorom, choć przystąpienie do programu Partnerskiego Google jest bezpłatne uzyskanie statusu Partnera Google to już nie lada wyczyn. Aby agencja mogła się legitymować grafiką partnera Google musi ona być skuteczna w promocji swoich Klientów, zatrudniać wykwalifikowaną kadrę, która posiada aktualne certyfikaty potwierdzające umiejętności pracy z narzędziami w sieci wyszukiwania oraz zostać uznana za agencję rozwijającą się poprzez wzrost przychodów swoich oraz swoich Klientów. Co więcej status ten nie ma charakteru trwałego – może on zostać odebrany w momencie gdy agencja przestanie spełniać choćby jedno z wyżej wymienionych kryteriów.

Brak taryfy ulgowej

Często zdarza się, iż posiadacza statusu Partnera Google utożsamia się z firmą, która traktowana jest w wyjątkowy sposób przez giganta informatycznego. Niestety jedynym benefitem dla agencji jest łatwiejszy dostęp do aktualnej wiedzy poprzez możliwość uczestniczenia w wydarzeniach organizowanych przez Google. Nie ma zatem mowy o wyższych wynikach w wyszukiwarce Google czy efektywniejszych kampaniach „za nic” – te przychodzą wraz z nabywanym doświadczeniem i wynikają z wykwalifikowania pracowników agencji.

Co to oznacza dla Klientów?

Wiemy już że status Google Partner nie obdarowuje agencji łaskawszym spojrzeniem algorytmów Googla, jednak sam fakt posiadania takiego status może powiedzieć wiele o potencjalnym partnerze biznesowym. Firma posiadająca taki status wraz z aktualnymi certyfikatami technicznymi to gwarant świetnego wsparcia merytorycznego, wizerunkowego oraz biznesowego. Taki status ze względu na swoje obostrzenia tożsamy jest także z tym, iż mamy do czynienia z firmą zakorzenioną już na rynku, o wyrobionej pozycji gwarantującej pewność i skuteczność podejmowanych przez nią działań promocyjnych.

Jak zweryfikować czy firma posiada status Google Partners?

Każda firma przystępująca do programu partnerskiego Google aktywuje swój profil, który jest ogólnodostępny dla każdego użytkownika sieci wyszukiwania posiadającego do niego link. Dla przykładu agencja It-heroes posiada profil dostępny pod tym adresem. Profil ten jednoznacznie wyświetla uzyskane certyfikaty oraz przede wszystkim status i specjalizacje agencji.

up arrow