“Fraud
Przejdź do treści

Wstęp

Ronomed to firma zajmująca się dystrybucją profesjonalnego sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego. Na stronie https://www.ronomed.com.pl/ można znaleźć m.in. nowoczesne i sprawdzone wyposażenie gabinetów lekarskich, aparaty do fizykoterapii czy systemy do regeneracji. To, co wyróżnia firmę, to wykwalifikowany zespół, który fachowo i rzetelnie wspiera klientów w procesie zakupu odpowiedniego sprzętu. Eksperci chętnie dzielą się swoją specjalistyczną wiedzą z zakresu medycyny na swoim blogu, gdzie udzielają wskazówek dotyczących stosowania produktów dostępnych na stronie.

Wyzwanie

Firma Ronomed zgłosiła się do nas z problemem związanym ze spadkiem sprzedaży. Ponadto strona, pomimo starań, nie osiągała wzrostów w wynikach wyszukiwania Google. Odpowiadając na problemy przedsiębiorstwa, postanowiliśmy przeprowadzić dokładną analizę dotychczas podejmowanych czynności, a następnie dobrać skuteczne działania SEO, aby poprawić widoczność strony. Warto zaznaczyć, że nasz zespół stanął przed dużym wyzwaniem, ponieważ pozycjonowanie branży medycznej nie należy do najprostszych i wiąże się ze sporymi ograniczeniami.

Co zrobiliśmy

Zajęliśmy się kompleksowym pozycjonowaniem SEO. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na „nisko wiszących owocach”, czyli frazach, które znajdowały się blisko TOP 10 i wymagały stosunkowo małych nakładów, aby znaleźć się na satysfakcjonujących pozycjach. Następnie obraliśmy działania mające na celu zwiększenie poziomu CTR na dotychczas wypracowanych pozycjach. W skład naszych zabiegów SEO wchodziło także stworzenie contentu, który miał stanowić wsparcie dla najbardziej konkurencyjnych fraz. Dzięki temu byliśmy w stanie zapewnić im pozycje w pierwszej dziesiątce. Realizację działań ułatwiła nam istniejąca już sekcja z artykułami. Atrakcyjne treści zoptymalizowane pod kątem SEO pozwoliły firmie Ronomed znacznie polepszyć swoje wyniki.

Działania

Dla firmy „Ronomed”, działającej w sektorze zdrowotnym, podjęliśmy kompleksowe działania SEO, mające na celu poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Pierwszym krokiem było przeprowadzenie dogłębnej analizy słów kluczowych, aby zidentyfikować te najbardziej relewantne dla branży i oferty „Ronomed”. Następnie, zoptymalizowaliśmy strukturę strony internetowej, w tym meta tagi, nagłówki i atrybuty alt obrazów, co uczyniło witrynę bardziej przyjazną dla wyszukiwarek.

Skupiliśmy się również na tworzeniu wartościowych treści, które odpowiadałyby na pytania i potrzeby potencjalnych klientów „Ronomed”, jednocześnie wzbogacając je o wybrane słowa kluczowe. Wprowadziliśmy także strategię budowania linków (link building), mającą na celu poprawę autorytetu domeny poprzez zdobywanie wysokiej jakości odnośników zewnętrznych.

 

Workflow dla SEO

  1. Przygotowanie modelu AIDA dla słów kluczowych

    Dla firmy "Ronomed", przyjęliśmy model AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), aby klasyfikować i rozumieć intencje użytkowników w różnych etapach ścieżki zakupowej i tworzyć dostosowane do nich strategie marketingowe.

  2. Analiza konkurentów i budowa bazy linków zew.

    Przeprowadziliśmy analizę konkurencji na najważniejszych słowach kluczowych dla firmy, podjęliśmy kilka strategicznych kroków. Najpierw zidentyfikowaliśmy kluczowe słowa kluczowe, które są istotne dla branży i oferty "Ronomed", a następnie za pomocą narzędzi SEO takich jak SEMrush, Ahrefs czy Moz, zanalizowaliśmy rankingi konkurentów dla tych słów. Badając ich widoczność w wyszukiwarkach, zwróciliśmy uwagę nie tylko na pozycje, ale także na rodzaj treści, które publikują, ich profil linków zwrotnych oraz działania on-site SEO, które mogły przyczynić się do ich wysokich pozycji. To pozwoliło nam zrozumieć, jakie taktyki są skuteczne w branży i jak możemy je zaadoptować lub ulepszyć w strategii "Ronomed".

  3. Link Building

    Przyjmując kreatywne podejście do link buildingu dla firmy "Ronomed", zdecydowaliśmy się na zróżnicowaną strategię, która wykraczała poza tradycyjne metody. Oprócz identyfikacji baz danych stron, gdzie pozycjonuje się konkurencja, zainicjowaliśmy kampanię wpisów sponsorowanych na niezależnych serwisach. Wybraliśmy te platformy z myślą o ich tematycznej zgodności z branżą zdrowotną i farmaceutyczną, a także ich autorytetu w branży. Współpracowaliśmy z influencerami i liderami opinii, tworząc wartościowe i angażujące treści, które naturalnie wprowadzały linki do "Ronomed", jednocześnie dostarczając czytelnikom wartościowej wiedzy.

Efekty

+0%

Wejścia z kanału organicznego

+0%

Wyświetlenia strony

+0%

Słowa kluczowe w TOP 3

+0%

Słowa kluczowe w TOP 10

Quote
Przy współpracy z firmą semguru dostrzegliśmy różnicę w podejściu do naszego biznesu. Szczególnie doceniamy ich głębokie zrozumienie specyfiki naszej działalności i dostosowanie kompleksowych działań SEO. Cenimy sobie pewność, że inwestowany budżet jest przeznaczony na konkretne, mierzalne działania. Zaskoczyła nas ich profesjonalna postawa oraz zaangażowanie w skalowanie naszego biznesu w sieci, traktując go z takim samym priorytetem jak my sami. Jakość i skuteczność naszych działań marketingowych widocznie wzrosła, a każda wydana złotówka przekłada się na zwiększenie przychodów. Dzięki semguru jesteśmy pewni, że inwestujemy w kluczowe elementy dla rozwoju naszego biznesu.
Quote
Michał Nowak

Dyrektor Zarządzający

Podsumowanie

Decydując się na profesjonalne działania SEO, byliśmy w stanie rozwiązać problemy, z którymi borykała się firma Ronomed. Stosując skuteczną strategię pozycjonującą, udało nam się znacznie zwiększyć widoczność fraz w wynikach wyszukiwania. Przełożyło się to na wzrost liczby zapytań B2B, co jest corem dla biznesu i głównym źródłem dochodu. Efekty, które udało nam się wypracować, są dla nas zadowalające, jednak mamy ochotę na więcej. Kolejne miesiące to dalszy rozwój i optymalizacja naszych działań, które zagwarantują klientowi stałe skalowanie biznesu.

Osoby odpowiedzialne za projekt

Przemysław Przybylski

CEO

Michał Woronin

SEO Expert

Patrycja Szefler

Project Manager & SEO specialist

Angelo Szefler

Grafik kreatywny

Magdalena Szpott

Content Ekspert

up arrow