Klienci odwiedzają Twój sklep, uzupełniają koszyk i nagle…rezygnują z zakupu. Jak wynika z danych Baymarda, średni wskaźnik porzuceń koszyków to aż 69,57%. Przyczyną porzuconych koszyków może być skomplikowany proces zakupowy, konieczność założenia konta w e-sklepie, dodatkowe koszty, brak preferowanej formy wysyłki i płatności. Co możesz zrobić, aby klienci częściej finalizowali zakup, a rzadziej porzucali koszyki?
Uproszczony proces zakupowy
Im prościej i szybciej, tym lepiej i z większym zadowoleniem klienta. Nie każdy klient chce zakładać konto w Twoim sklepie, zapisywać się do newslettera czy na listę mailingową. To dodatkowe „cenne” minuty, których użytkownik nie musi poświęcać. Pozwól swoim klientom dokonać zakupu bez rejestracji.
Szybkie ładowanie strony
Internet przyzwyczaił nas do szybkości działania i reakcji. Jeżeli wykonujemy jakieś działanie, oczekujemy natychmiastowej reakcji. Nie jest mile widziane długie ładowanie strony. Jak wynika z badań, każda sekunda oczekiwania kosztuje nas obniżenie konwersji aż o 7%. Twoi klienci nie chcą czekać, być może zakupy robią podczas przerwy lunchowej czy też czekając na koleżankę w kawiarni. Szybkość ładowania strony zależy od hostingu, ale również ilości animacji na stronie.
Responsywna strona internetowa
Już 5,22 mld ludzi na świecie korzysta z telefonów komórkowych i znacząca ilość z nich robi za ich pośrednictwem zakupy w sieci. Strona responsywna jest dopasowana do prawidłowego wyświetlania się na urządzeniach mobilnych. Jeżeli taka nie jest, wiele funkcji i opcji może być niewidocznych. To nie tylko wydłuża czas zakupu, ale niekiedy nawet go uniemożliwia.
Kilka opcji płatności
Preferencje użytkowników są bardzo różne, każdy ma nawet swoją ulubioną formę płatności. Nie ograniczaj się więc do jednej, a nawet dwóch. Wiele osób porzuca koszyk, ponieważ w opcjach nie ma szybkiego przelewu. To właśnie taki preferują polscy e-klienci. Coraz częściej w sieci płacimy Blikiem. Szkoda by było, gdyby przez jego brak z zakupu rezygnowało coraz więcej klientów.
Podejmij działania remarketingowe
Klient czasem musi się zastanowić, przemyśleć i przeanalizować swoją sytuację, aby podjąć ostateczną decyzję zakupową. Nierzadko zapomina o zakupie, który odłożył na później. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi remarketing. Umożliwia on tworzenie kampanii skoncentrowanych na wyświetlaniu reklam dopasowanych do preferencji konkretnego użytkownika. Przy porzuconych koszykach emitowane reklamy mogą dotyczyć produktów z koszyka lub podobnego asortymentu. Przypominaj o sobie swoim klientom.
Przyczyn, z jakich klient rezygnuje z zakupu, może być wiele. Dlatego nie ograniczaj się do działań tylko na jednej płaszczyźnie. Systematycznie sprawdzaj trendy rynkowe i preferencje klientów, dostosowując do nich swój e-sklep i cały proces zakupowy.