“Fraud
Przejdź do treści

5 patentów na angażujące posty w social media

Każdego dnia w mediach społecznościowych udostępnianych jest miliony postów. Aby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić, zrobić coś inaczej niż wszyscy pozostali, zaskoczyć, rozśmieszyć, wzruszyć i wyjść poza utarte schematy. Jednocześnie trzeba myśleć o tym, kim jest Twój odbiorca, czego oczekuje, jakim językiem się posługuje, jaki jest jego styl życia. Jak tego dokonać?

Przede wszystkim wartość dla odbiorcy

Z odbiorcami powinieneś nawiązywać relacje, być dla nich źródłem wiedzy, odpowiedzią na zadawane pytania. Każdy komunikat musi mieć wartość, dostarczać nowej informacji, porady i wskazówki. Internauci „nie widzą” postów, o których mogliby powiedzieć „ale to już było”.

Chwytliwa treść o minimalnej objętości

Chodzi o esencję, a więc o to, co najważniejsze w niewielkiej formie. Post nie jest artykułem blogowym, może być co najwyżej preludium do obszerniejszego tekstu. W mediach społecznościowych scrollujemy stronę. Masz więc tylko kilka sekund, aby zainteresować i zatrzymać odbiorcę na dłużej. Na pewno nie pomogą Ci w tym wielozdaniowe teksty, które mogą być naprawdę interesujące. Wiele osób widząc długą kolumnę tekstu, rezygnuje z czytania. Od pierwszych słów zależy, czy klient się zatrzyma czy pójdzie dalej.

Korzystaj z Kalendarza Świąt, również tych nietypowych

Bądź na bieżąco ze wszystkimi świętami i wykorzystuj nawet te nietypowe, aby nawiązać interakcję z odbiorcami. Ważne jest jednak, aby święta pasowały do profilu Twojej firmy i branży, w której działasz. W poście możesz złożyć życzenia wszystkim właścicielom kotów w Dniu Kota, jeżeli prowadzisz sklep zoologiczny. Jako dietetyk przypomnij o jedzeniu dodatkowych porcji naturalnych witamin w Dniu Owoców i Warzyw. W ten sposób zaskoczysz internautów.

Zagadki, łamigłówki i zabawy

Angażuj swoich odbiorców i zachęcaj ich do wspólnych działań. Dając im ciekawe zadanie, pozyskasz ich uwagę, a nawet sprawisz, że poświęcą Ci więcej czasu. Postawisz przed nimi wyzwanie, a oni chcąc udowodnić, że mu sprostają, wezmą w nim udział. Nie zapomnij o nagrodach, to dodatkowa motywacja.

Twoja firma od kuchni

Social media stwarzają idealne warunki do lepszego poznania siebie nawzajem. Pozwól odbiorcom zajrzeć do kuchni swojej firmy, odkrywaj przed nimi tajemnice i informuj ich o tym, co u Ciebie nowego. Jesteśmy z natury ludźmi ciekawymi świata, interesuje nas wszystko, co niekoniecznie jest łatwo dostępne. Pokaż więc, jak pracujesz, jak wygląda Twoje biuro, jak przebiega proces produkcji, jak świętujecie kolejne urodziny firmy. Niech inni poczują się częścią społeczności Twojej marki.

Angażujące posty to fantastyczny sposób, aby dać się polubić jeszcze bardziej, poznać od mniej oficjalnej strony i nawiązać bliższe relacje z odbiorcami. Musisz jednak najpierw ich zainteresować, pokazać, że to właśnie Twoje posty zasługują na ich uwagę.

up arrow