ronomed black - Ronomed

Ronomed to firma zajmująca się dystrybucją profesjonalnego sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego. Na stronie ronomed.com.pl można znaleźć m.in. nowoczesne i sprawdzone wyposażenie gabinetów lekarskich, aparaty do fizykoterapii czy systemy do regeneracji.

Klient

RONOMED

Branża

Wyposażenie medyczne

Zakres współpracy

SEO

Data

2020-2025

Wyzwanie

Firma Ronomed zgłosiła się do nas z problemem związanym ze spadkiem sprzedaży. Ponadto strona, pomimo starań, nie osiągała wzrostów w wynikach wyszukiwania Google. Odpowiadając na problemy przedsiębiorstwa, postanowiliśmy przeprowadzić dokładną analizę dotychczas podejmowanych czynności, a następnie dobrać skuteczne działania SEO, aby poprawić widoczność strony. Warto zaznaczyć, że nasz zespół stanął przed dużym wyzwaniem, ponieważ pozycjonowanie branży medycznej nie należy do najprostszych i wiąże się ze sporymi ograniczeniami.

Metryki współpracy:

Ruch organiczny
+ 56 %
Wejścia
z kanału
organicznego
+ 30 %
Wyświetlenia
strony
Pozycja w Google
+ 133 %
Słowa
kluczowe
w TOP 3
+ 127 %
Słowa
kluczowe
w TOP 10
Wstęp:
Analiza i definicja
istniejących problemów

Ecommerce firmy wymagał znaczących nakładów pracy. Do najważniejszych wyzwań należały przede wszystkim uprządkowanie strategii pozsykiwania ruchu organicznego, zaplanowanie wdrożeń w taki sposób aby strona jak najszybciej zdobywała wyższe pozycje, a przede wszystkim skupienie się na personach zakupowych, które w przypadku Ronomedu nalezą do grup B2C i B2B.

icon

Analiza "nisko wiszących owoców" w postaci fraz będących na pozycjach 10 - 15

icon

Ułożenie content planu, tak aby zaspokajał potrzeby person zakupowych, należących do grup B2B i B2C

icon

Zaplanowanie strategii linkbuildingowej i rozpoczęcie jej wdrażania

icon

Analiza struktury ruchu w celu zrozumienia w jaki sposób ruch organiczny wpisuje się w system pozyskiwania konwersji

icon

Dopasowanie całości działań pod kątem nejlepiej sprzedających się produktów i pozyskiwania leadów

Wzrosty SEO
Efekty wdrożeń

Zajęliśmy się kompleksowym pozycjonowaniem SEO. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na „nisko wiszących owocach”, czyli frazach, które znajdowały się blisko TOP 10 i wymagały stosunkowo małych nakładów, aby znaleźć się na satysfakcjonujących pozycjach. Następnie obraliśmy działania mające na celu zwiększenie poziomu CTR na dotychczas wypracowanych pozycjach. W skład naszych zabiegów SEO wchodziło także stworzenie contentu, który miał stanowić wsparcie dla najbardziej konkurencyjnych fraz. Dzięki temu byliśmy w stanie zapewnić im pozycje w pierwszej dziesiątce. Realizację działań ułatwiła nam istniejąca już sekcja z artykułami. Atrakcyjne treści zoptymalizowane pod kątem SEO pozwoliły firmie Ronomed znacznie polepszyć swoje wyniki.

Obrana i konsekwentnie realizowana strategia SEO doprowadziła do tego, że wyniki rosną stabilnie od ponad 3 lat, biznes jest zdrowy i rośnie, a nasza strategia jest konsekwentnie realizowana, co widać na poniższym screenie:

 

review img3 - Michał Nowak

Przy współpracy z firmą semguru dostrzegliśmy różnicę w podejściu do naszego biznesu. Szczególnie doceniamy ich głębokie zrozumienie specyfiki naszej działalności i dostosowanie kompleksowych działań SEO. Cenimy sobie pewność, że inwestowany budżet jest przeznaczony na konkretne, mierzalne działania. Zaskoczyła nas ich profesjonalna postawa oraz zaangażowanie w skalowanie naszego biznesu w sieci, traktując go z takim samym priorytetem jak my sami. Jakość i skuteczność naszych działań marketingowych widocznie wzrosła, a każda wydana złotówka przekłada się na zwiększenie przychodów. Dzięki semguru jesteśmy pewni, że inwestujemy w kluczowe elementy dla rozwoju naszego biznesu.

Michał Nowak
ranomed.com.pl

Podsumowanie

Decydując się na profesjonalne działania SEO, byliśmy w stanie rozwiązać problemy, z którymi borykała się firma Ronomed. Stosując skuteczną strategię pozycjonującą, udało nam się znacznie zwiększyć widoczność fraz w wynikach wyszukiwania. Przełożyło się to na wzrost liczby zapytań B2B, co jest corem dla biznesu i głównym źródłem dochodu. Efekty, które udało nam się wypracować, są dla nas zadowalające, jednak mamy ochotę na więcej. Kolejne miesiące to dalszy rozwój i optymalizacja naszych działań, które zagwarantują klientowi stałe skalowanie biznesu.