fulfilio color - FulfilioFulfilio, jako część Grupy OEX, specjalizuje się w kompleksowej logistyce dla e-Commerce, oferując magazynowanie, kompletację, pakowanie, wysyłkę oraz obsługę zwrotów i reklamacji. Dzięki nowoczesnym systemom IT zapewnia płynną integrację z kluczowymi platformami sprzedażowymi (np. Allegro, Amazon, Shopify, BaseLinker), automatyzując procesy logistyczne i umożliwiając klientom bieżące monitorowanie zamówień.

Klient

Fulfilio

Branża

fullfilment

Zakres współpracy

SEMO

Data

2024 - 2025

O kliencie

Fulfilio to firma logistyczna specjalizująca się w kompleksowej obsłudze e-commerce.  Działa jako część grupy OEX, mając ponad 20 lat doświadczenia.  Oferuje magazynowanie, kompletację zamówień, dystrybucję oraz obsługę zwrotów i reklamacji, zintegrowane z platformami sprzedażowymi i systemami kurierskimi.  Dzięki nowoczesnym technologiom i elastycznemu podejściu pomaga optymalizować koszty, zwiększać efektywność oraz wspierać rozwój sprzedaży na rynkach krajowych i zagranicznych. 

Cele współpracy

Główne cele współpracy jakie postawiliśmy sobie od początku współpracy z Fulfilio opierały się na trzech głównych założeniach, stabilnym i przewidywalnym wzrostem ilości leadów, wsparciem technicznym Head of Marketing i wyjściem z kampaniami na nowe rynki.

Ilość leadów
+ 50 %
MQLi w I kw 2025
+ 30 %
SQLi w I kw 2025
Wstęp
Analiza prowadzonych działań

Wątków, od których musieliśmy zacząć analizę było sporo. Firma przechodziła rebranding, który wiązał się z nową stroną internetową ,a także zmianą komunikacji i przełożeniem całej nowej strategii na działania pozyskujące leady. Od samego początku skupiliśmy się na następujących wyzwaniach:

icon

Migracja na nową stronę WWW - fulfilio.com

icon

Konfiguracja analityki (GA4) i śledzenia konwersji Google Ads

icon

Określenie fokusu biznesowego i przełożenie go na strukturę i budżet kampanii

icon

Skupienie działań na rynku azjatyckim (Korea, Singapur) w kontekście wspierania ekspansji firm azjatyckich na rynki europejskie

icon

Merytoryczne wsparcie Head of Marketing w rozwoju strategii ekspansji na rynki zagraniczne

icon

Promocja materiałów merytorycznych – anglojęzycznego ebooka "Getting started in the European Union"

icon

Zdefiniowanie nadrzędnej korzyści UVP oraz USP. Zapewnienie spójności między reklamą a stroną docelową

Działania SEO
Mapowanie i rozwiązanie problemów

Kluczowa podczas procesu migracji jest minimalizacja strat , które mogą powstać przy zmianie domeny. Źle zaplanowana i przeprowadzona migracja może kompletnie „zabić” ruch na nowej domenie. Brak poprawnie wdrożonych przekierowań 3XX może skutkować znaczącym wzrostem błędów 404 na nowej domenie. Natomiast źle wdrożone przekierowania mogą skutkować pojawieniem się pętli przekierowań lub pojawieniem się błędów 5XX. Zarówno błędy 404 jak i te z rodziny 5XX negatywnie wpływają na proces indeksacji. Witryna może kompletnie zniknąć z organicznych wyników wyszukiwania – zwyczajnie nie będzie się tam pojawiać, bo dla Google będzie ona niedostępna (5XX) lub usunięta (404).

Kolejnym problemem, który może pojawić się w przypadku źle przeprowadzonej migracji to utrata widoczności. Dlatego niezwykle istotne jest (o ile to możliwe) zmapowanie całej struktury serwisu, tak żeby każda podstrona dostępna pod starą domeną miała swój odpowiednik pod nową (adres URL niekoniecznie musi być taki sam, ale należy pamiętać o stosownym przekierowaniu 301).

Aby zminimalizować straty wynikające ze zmiany domeny podczas procesu migracji, wdrożyliśmy dokładne planowanie i kontrolę wszystkich jego etapów, które widać poniżej:

wniosek

Komentarz

Migracja na nową domenę

Przygotowanie mapy przekierowań

Eliminacja (minimalizacja) strat widoczności związanych ze zmianą domeny

Wdrożenie niezbędnych przekierowań

Eliminacja (minimalizacja) strat odwiedzin witryny

Crawl nowej witryny w celu wykrycia nieaktualnych adresów URL (stara domena)

 

 

Proces migracji to skomplikowane przejście ze starego na nowy serwis. Dlatego powinien on być on prawidłowo zaplanowany i skrupulatnie wdrożony w oparciu o poniższe kwestie:

Weryfikacja, czy każdy adres URL został poprawnie przekierowany

Weryfikacja, czy w witrynie nie pojawiły się gdzieś odnośniki do starej

Domeny(takie sytuacje często mają miejsce w przypadku linkowania kontekstowego)

image
Mężczyzna w garniturze przy stole.

Z SEMGURU współpracujemy już blisko półtora roku i mogę śmiało powiedzieć, że to partner, który realnie wspiera nasz wzrost. Agencja odpowiada zarówno za SEO, jak i SEM dla Fulfilio — i efekty tej współpracy są bardzo wymierne. Udało nam się przegonić konkurencję pod względem widoczności w ruchu organicznym, a w kampaniach płatnych (Google Ads i Microsoft Ads) pracujemy w trybie ciągłego sparingu, szukając najlepszych rozwiązań strategicznych i taktycznych. SEMGURU to dla mnie nie tylko wykonawca, ale przede wszystkim partner merytoryczny, z którym można rozmawiać o marketingu na poziomie biznesowym. Dzięki wspólnym działaniom wygenerowaliśmy niemal dwukrotnie więcej zapytań B2B, w tym dwa razy więcej leadów z rynków zagranicznych – co było naszym kluczowym celem strategicznym na lata 2024–2025.

Michał Barski

Podsumowanie

Warto zaznaczyć dwie ważne rzeczy w całym powyższym projekcie. Po pierwsze i najważniejsze tak dobre wyniki nie dzieją się bez dobrej współpracy klienta z agencją, dziki otwartości i chęci działania całego zespołu Fulfilio mogliśmy szybko reagować na zachodzące zmiany i wdrażać poprawki. Po drugie synergia działań SEO i SEM pozwala szybko reagować na frazy z wysoką intencją, a budowa lejka marketingowego pomaga "łapać" potencjalnego leada na znacznie wcześniejszym etapie