lov-icon

Jak zbudowaliśmy większą sprzedaż netto
i wartość koszyka przy pomocy SEMO?

Case study Polskiej marki będącej synonimem nowoczesnej elegancji
i perfekcyjnego krawiectwa.

Klient

Lou.pl

Branża

Moda i odzież

Zakres współpracy

SEMO

Data

2022-2024

O kliencie:

Marka Lou powstała z potrzeby posiadania wyjątkowych ubrań, dziś jest już rozpoznawalnym graczem na polskim rynku. Jednak nie zapomina o tym co jest najważniejsze w produkcji i sprzedaży ubrań, które są wyjątkowe i wykonane z dbałością o najdrobniejszy szczegół. Marka dba również o to aby materiały, z których produkowane są ubrania były najwyższej jakości, a proces produkcji od początku do końca prowadzony jest przez przez polskie szwalnie. 

Cele współpracy:

Cele jakie postawiliśmy sobie podczas rozpoczęcia współpracy z marką Lou skupiały się przede wszystkim na uszczelnieniu kosztów marketingowych, rentownym wzroście sprzedaży, a przede wszystkim zbudowaniu spójne taktyki pracy z ekosystemem pozyskiwania ruchu.

metryki współpracy:

Sprzedaż netto
+ 15,02 %
2023 vs. 2022
+3,83%
2024 vs. 2023
Średnia wartość koszyka
+15,02%
2023 vs. 2022
+14,03%
2024 vs. 2023
Nowych użytkowników
+13,982
2022 vs. 2024
Wstęp:
Analiza i definicja
istniejących problemów

Współpraca z Semguru rozpoczęła się w czerwcu 2023 roku i bardzo szybko okazało się, że ilość obszarów, które musimy wesprzeć jest całkiem spora. Po wnikliwym audycie zdiagnozowaliśmy rozwojowe obszary, do których należały: 

icon

SEO → Kanał wykazywał tendencję spadkową i musieliśmy znaleźć pomysł na to jak odwrócić ten trend

icon

Google Ads → kanał mimo rosnących kosztów nie prowadził do zadowalających rezultatów biznesowych

icon

Efektywność i rentowność działań na zewnętrznych platformach marketplace

icon

Podniesienie rentowności kanałów pozyskiwania ruchu, odpowiadających za większą część przychodów firmy

icon

Wsparcie Zarządu Lou w budowie strategii wejścia na rynki zagraniczne

icon

Wsparcie merytoryczne w zakresie wątków dot. zwrotów, rozwoju serwisu i analizy oczekiwań klientów

Audyt:
Mapowanie i rozwiązanie problemów
Słowa w TOP 3
1.2k
+1.1k
1593%
26.02.2020 do 3.11.2023
Słowa w TOP 10
3.3k
+3.2k
3162%
26.02.2020 do 3.11.2023

Audyt SEO

 

wniosek

Komentarz

Wdrożenie reguły FLC na podstronach produktowych

Dzięki zastosowaniu FLC zwiększyliśmy indeksowalność kluczowych elementów treści na stronach produktów

Poprawne wdrożenie atrybutów rel=”nofollow” na odnośnikach prowadzących do małowartościowych podstron (np. regulamin, polityka cookies)

Ograniczyliśmy marnowanie budżetu indeksowania, eliminując zasięg robotów na nieistotne adresy

Poprawki w zakresie budowy struktury nagłówków H1/H2 na podstronach produktowych

Uporządkowaliśmy strukturę nagłówków, co poprawiło czytelność dla robotów i użytkowników

Wdrożenie znaczników hreflang i wykluczenie z indeksacji nieistotnych podstron (np. dodania do koszyka, wishlisty)

Poprawiliśmy obsługę wersji językowych i wyczyściliśmy indeks z technicznych podstron bez wartości SEO

Analiza słów kluczowych w modelu AIDA oraz intensyfikacja działań link buildingowych

Skoncentrowaliśmy się na słowach zgodnych z intencją użytkownika i wzmocniliśmy profil linków

Proces wdrożenia składał się z następujących kroków:

Eliminacja duplikujących się tytułów

Reoptymalizacja treści opisowych na podstronach kategorii produktowych

Wykluczenie z procesu indeksacji małowartościowych podstron

Rozbudowa sekcji blogowej – systematyczna publikacja artykułów

image

Podsumowanie

Te wyniki nie miałby miejsca gdyby nie “łaskawe oko” Zarządu, który podarował nam duży kredyt zaufania, a także słuchał wniosków i pomysłów. Od samego początku Zarząd i zespół wspierał nas w każdej najdrobniejszej nawet zmianie. To podejście dało nam ogromną przewagę w budowaniu fundamentów do dalszego rozwoju.