“Fraud
Przejdź do treści

Wstęp

Lalabaj Butik to sklep, który powinna znać każda kobieta ceniąca sobie styl i wygodę. W ofercie znajdują się damskie ubrania polskich marek. Właściciele stawiają przede wszystkim na jakość, dlatego w butiku znajdują się tylko wysokogatunkowe produkty, które pochodzą od krajowych producentów. Lalabaj Butik to zarówno sklep internetowy, jak i stacjonarny. Oprócz standardowych rozmiarów w ofercie firmy są również propozycje plus size, a każdy produkt to prawdziwy unikat, często niespotykany w masowej produkcji.

Wyzwanie

Strona https://lalabajbutik.pl/ jest typowym sklepem internetowym ograniczającym się do prezentacji i sprzedaży produktów. Wbrew pozorom, sklep stawił przed nami sporo wyzwań, m.in.:

  • Brak dodatkowych sekcji i zakładek z treściami na sklepie, co stawia duże ograniczenia w optymalizacji on-site.
  • Brak możliwości wdrożenia bloga, który jest doskonałą przestrzenią do publikacji nowego contentu z odpowiednio dopasowanymi do sklepu słowami kluczowymi.
  • Brak możliwości aktualizacji treści na stronie – roboty Google skutecznie wychwytują takie niuanse. Jest to czynnikiem rankingowym przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Jak widać, przed zespołem Semguru stało zadanie, które wymagałood nas kreatywnego podejścia i pracy na ograniczonych zasobach.

Co zrobiliśmy

Kompleksowo zajęliśmy się pozycjonowaniem SEO strony klienta. Mieliśmy doskonały obszar roboczy o ogromnym potencjale. Duża baza produktów, sekcja z artykułami i filmami pozwoliły nam na wykorzystanie bardzo długiej listy słów kluczowych w stosunkowo trudnej i bardzo konkurencyjnej branży. Postawiliśmy na ruch organiczny, a więc cała nasza uwaga koncentrowała się na wypozycjonowaniu strony internetowej tak, aby osiągnąć możliwie jak najwyższe pozycje w wyszukiwaniach. Osiągnięcie naszego celu, wymagało wykorzystania wielu pomocnych narzędzi, jak np. Ahrefs, Google Search Console, Google Analytics, Semrush czy Clusteric.

Działania

Dla „lalabajbutik”, nasze działania link buildingowe były ukierunkowane na zdobycie wysokiej jakości linków, które przyczyniły się do wzrostu organicznego ruchu i sprzedaży. Skoncentrowaliśmy się na:

Pozyskiwanie linków z branżowych blogów i stron: Poprzez tworzenie wartościowych treści, takich jak artykuły gościnne i przewodniki zakupowe, zdobyliśmy linki zwrotne z renomowanych stron branżowych, co poprawiło rankingi w wyszukiwarkach i zwiększyło autorytet „lalabajbutik”.

Wysokiej jakości katalogi branżowe: Uwzględniliśmy sklep w prestiżowych katalogach e-commerce, które są dobrze oceniane przez wyszukiwarki, co przyczyniło się do poprawy SEO i ułatwiło klientom znalezienie „lalabajbutik”.

Monitoring i analiza profilu linków: Regularnie monitorowaliśmy profil linków zwrotnych, wykorzystując narzędzia do analizy SEO, co pozwoliło na optymalizację strategii i identyfikację najbardziej wartościowych źródeł linków.

Dzięki tym starannie zaplanowanym działaniom link buildingowym, „lalabajbutik” uzyskał znaczący wzrost ruchu kierowanego, co bezpośrednio przełożyło się na wzrost sprzedaży e-commerce.

  1. AUDYT

    Przeprowadziliśmy bardzo dokładną analizę strony klienta i konkurencji.

  2. OPRACOWANIE I WDROŻENIE SKUTECZNEJ STRATEGII

    Na podstawie uzyskanych wyników wdrożyliśmy odpowiednią strategię link buildingu dla wyższego rankowania, wzrostu ruchu i konwersji na stronie. Link building to jeden z elementów składowych pozycjonowania. Polega na zdobywaniu linków zewnętrznych (na innych serwisach, tematycznie powiązanych z firmą), prowadzących do konkretnej strony internetowej, w tym przypadku do https://lalabajbutik.pl/. Skutkuje to wzrostem ruchu na stronie i większą rozpoznawalnością marki, a także ma pozytywny wpływ na osiągane pozycje w Google. Duże znaczenie w opracowanej strategii miała publikacja silnych linków, które po czasie przyniosły należyte długotrwałe efekty. Ponadto, przeprowadziliśmy optymalizację serwisu na tyle, na ile pozwalał nam silnik platformy Sky Shop.

Efekty

+0%

Liczba użytkowników

+0%

Współczynnik konwersji e-commerce

+0%

Konwersje

+0%

Przychód

Podsumowanie

Działania dla Lalabaj Butik są świetnym przykładem low budżet SEO. Niewielkimi nakładami finansowymi udało nam się osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Jak widać, skutecznie przeprowadzone działania marketingowe są w stanie zagwarantować sukces nie tylko dużym firmom, ale i mniejszym przedsiębiorstwom. Zarówno my, jak i klient zauważyliśmy wyraźne zmiany. Jest to kolejny dowód na to, że dobrze zaplanowany i poparty analizą link builidng jest w stanie poprawić konwersję oraz ruch na stronie. Znaczące ograniczenia, wynikające z pracy na gotowej platformie, nie powstrzymały nas przed efektywnym działaniem. Pomimo trudności, optymalizacja serwisu pod względem jego użyteczności, pozwoliła stworzyć witrynę zdecydowanie bardziej przyjazną użytkownikowi.

Osoby odpowiedzialne za projekt

Przemysław Przybylski

CEO

up arrow