Fulfilio, jako część Grupy OEX, specjalizuje się w kompleksowej logistyce dla e-Commerce, oferując magazynowanie, kompletację, pakowanie, wysyłkę oraz obsługę zwrotów i reklamacji. Dzięki nowoczesnym systemom IT zapewnia płynną integrację z kluczowymi platformami sprzedażowymi (np. Allegro, Amazon, Shopify, BaseLinker), automatyzując procesy logistyczne i umożliwiając klientom bieżące monitorowanie zamówień.
Fulfilio
fullfilment
SEMO
2024 - 2025
Fulfilio to firma logistyczna specjalizująca się w kompleksowej obsłudze e-commerce. Działa jako część grupy OEX, mając ponad 20 lat doświadczenia. Oferuje magazynowanie, kompletację zamówień, dystrybucję oraz obsługę zwrotów i reklamacji, zintegrowane z platformami sprzedażowymi i systemami kurierskimi. Dzięki nowoczesnym technologiom i elastycznemu podejściu pomaga optymalizować koszty, zwiększać efektywność oraz wspierać rozwój sprzedaży na rynkach krajowych i zagranicznych.
Główne cele współpracy jakie postawiliśmy sobie od początku współpracy z Fulfilio opierały się na trzech głównych założeniach, stabilnym i przewidywalnym wzrostem ilości leadów, wsparciem technicznym Head of Marketing i wyjściem z kampaniami na nowe rynki.
+ 50 %
MQLi w I kw 2025+ 30 %
SQLi w I kw 2025Analiza prowadzonych działań
Wątków, od których musieliśmy zacząć analizę było sporo. Firma przechodziła rebranding, który wiązał się z nową stroną internetową ,a także zmianą komunikacji i przełożeniem całej nowej strategii na działania pozyskujące leady. Od samego początku skupiliśmy się na następujących wyzwaniach:
 
                        Migracja na nową stronę WWW - fulfilio.com
 
                        Konfiguracja analityki (GA4) i śledzenia konwersji Google Ads
 
                        Określenie fokusu biznesowego i przełożenie go na strukturę i budżet kampanii
 
                        Skupienie działań na rynku azjatyckim (Korea, Singapur) w kontekście wspierania ekspansji firm azjatyckich na rynki europejskie
 
                        Merytoryczne wsparcie Head of Marketing w rozwoju strategii ekspansji na rynki zagraniczne
 
                        Promocja materiałów merytorycznych – anglojęzycznego ebooka "Getting started in the European Union"
 
                        Zdefiniowanie nadrzędnej korzyści UVP oraz USP. Zapewnienie spójności między reklamą a stroną docelową
Mapowanie i rozwiązanie problemów
Kluczowa podczas procesu migracji jest minimalizacja strat , które mogą powstać przy zmianie domeny. Źle zaplanowana i przeprowadzona migracja może kompletnie „zabić” ruch na nowej domenie. Brak poprawnie wdrożonych przekierowań 3XX może skutkować znaczącym wzrostem błędów 404 na nowej domenie. Natomiast źle wdrożone przekierowania mogą skutkować pojawieniem się pętli przekierowań lub pojawieniem się błędów 5XX. Zarówno błędy 404 jak i te z rodziny 5XX negatywnie wpływają na proces indeksacji. Witryna może kompletnie zniknąć z organicznych wyników wyszukiwania – zwyczajnie nie będzie się tam pojawiać, bo dla Google będzie ona niedostępna (5XX) lub usunięta (404).
Kolejnym problemem, który może pojawić się w przypadku źle przeprowadzonej migracji to utrata widoczności. Dlatego niezwykle istotne jest (o ile to możliwe) zmapowanie całej struktury serwisu, tak żeby każda podstrona dostępna pod starą domeną miała swój odpowiednik pod nową (adres URL niekoniecznie musi być taki sam, ale należy pamiętać o stosownym przekierowaniu 301).
Aby zminimalizować straty wynikające ze zmiany domeny podczas procesu migracji, wdrożyliśmy dokładne planowanie i kontrolę wszystkich jego etapów, które widać poniżej:
wniosek
Komentarz
Migracja na nową domenę
Przygotowanie mapy przekierowań
Eliminacja (minimalizacja) strat widoczności związanych ze zmianą domeny
Wdrożenie niezbędnych przekierowań
Eliminacja (minimalizacja) strat odwiedzin witryny
Crawl nowej witryny w celu wykrycia nieaktualnych adresów URL (stara domena)
Proces migracji to skomplikowane przejście ze starego na nowy serwis. Dlatego powinien on być on prawidłowo zaplanowany i skrupulatnie wdrożony w oparciu o poniższe kwestie:
Weryfikacja, czy każdy adres URL został poprawnie przekierowany
Weryfikacja, czy w witrynie nie pojawiły się gdzieś odnośniki do starej
Domeny(takie sytuacje często mają miejsce w przypadku linkowania kontekstowego)
 
            Ewolucja struktury konta
Po audycie bieżących działań i zapoznaniu się z nowymi wytycznymi przygotowanymi przez dział marketingu Fullfilio rozpoczęliśmy działania skupione na poniższych obszarach:
Wszystkie powyższe działania poskutkowały następującymi wynikami:

 
                        Z SEMGURU współpracujemy już blisko półtora roku i mogę śmiało powiedzieć, że to partner, który realnie wspiera nasz wzrost. Agencja odpowiada zarówno za SEO, jak i SEM dla Fulfilio — i efekty tej współpracy są bardzo wymierne. Udało nam się przegonić konkurencję pod względem widoczności w ruchu organicznym, a w kampaniach płatnych (Google Ads i Microsoft Ads) pracujemy w trybie ciągłego sparingu, szukając najlepszych rozwiązań strategicznych i taktycznych. SEMGURU to dla mnie nie tylko wykonawca, ale przede wszystkim partner merytoryczny, z którym można rozmawiać o marketingu na poziomie biznesowym. Dzięki wspólnym działaniom wygenerowaliśmy niemal dwukrotnie więcej zapytań B2B, w tym dwa razy więcej leadów z rynków zagranicznych – co było naszym kluczowym celem strategicznym na lata 2024–2025.
Michał Barski
                            
                        
Podsumowanie
Warto zaznaczyć dwie ważne rzeczy w całym powyższym projekcie. Po pierwsze i najważniejsze tak dobre wyniki nie dzieją się bez dobrej współpracy klienta z agencją, dziki otwartości i chęci działania całego zespołu Fulfilio mogliśmy szybko reagować na zachodzące zmiany i wdrażać poprawki. Po drugie synergia działań SEO i SEM pozwala szybko reagować na frazy z wysoką intencją, a budowa lejka marketingowego pomaga "łapać" potencjalnego leada na znacznie wcześniejszym etapie 
                     
                
 
 