
Jak zbudowaliśmy większą sprzedaż netto
i wartość koszyka przy pomocy SEMO?
Case study Polskiej marki będącej synonimem nowoczesnej elegancji
i perfekcyjnego krawiectwa.
Lou.pl
Moda i odzież
SEMO
2022-2024
Marka Lou powstała z potrzeby posiadania wyjątkowych ubrań, dziś jest już rozpoznawalnym graczem na polskim rynku. Jednak nie zapomina o tym co jest najważniejsze w produkcji i sprzedaży ubrań, które są wyjątkowe i wykonane z dbałością o najdrobniejszy szczegół. Marka dba również o to aby materiały, z których produkowane są ubrania były najwyższej jakości, a proces produkcji od początku do końca prowadzony jest przez przez polskie szwalnie.
Cele jakie postawiliśmy sobie podczas rozpoczęcia współpracy z marką Lou skupiały się przede wszystkim na uszczelnieniu kosztów marketingowych, rentownym wzroście sprzedaży, a przede wszystkim zbudowaniu spójne taktyki pracy z ekosystemem pozyskiwania ruchu.
metryki współpracy:
+ 15,02 %
2023 vs. 2022+3,83%
2024 vs. 2023+15,02%
2023 vs. 2022+14,03%
2024 vs. 2023+13,982
2022 vs. 2024Analiza i definicja 
  istniejących problemów
                        Współpraca z Semguru rozpoczęła się w czerwcu 2023 roku i bardzo szybko okazało się, że ilość obszarów, które musimy wesprzeć jest całkiem spora. Po wnikliwym audycie zdiagnozowaliśmy rozwojowe obszary, do których należały:
 
                        SEO → Kanał wykazywał tendencję spadkową i musieliśmy znaleźć pomysł na to jak odwrócić ten trend
 
                        Google Ads → kanał mimo rosnących kosztów nie prowadził do zadowalających rezultatów biznesowych
 
                        Efektywność i rentowność działań na zewnętrznych platformach marketplace
 
                        Podniesienie rentowności kanałów pozyskiwania ruchu, odpowiadających za większą część przychodów firmy
 
                        Wsparcie Zarządu Lou w budowie strategii wejścia na rynki zagraniczne
 
                        Wsparcie merytoryczne w zakresie wątków dot. zwrotów, rozwoju serwisu i analizy oczekiwań klientów
Mapowanie i rozwiązanie problemów
1.2k
+1.1k
1593%
3.3k
+3.2k
3162%
Audyt SEO
wniosek
Komentarz
Wdrożenie reguły FLC na podstronach produktowych
Dzięki zastosowaniu FLC zwiększyliśmy indeksowalność kluczowych elementów treści na stronach produktów
Poprawne wdrożenie atrybutów rel=”nofollow” na odnośnikach prowadzących do małowartościowych podstron (np. regulamin, polityka cookies)
Ograniczyliśmy marnowanie budżetu indeksowania, eliminując zasięg robotów na nieistotne adresy
Poprawki w zakresie budowy struktury nagłówków H1/H2 na podstronach produktowych
Uporządkowaliśmy strukturę nagłówków, co poprawiło czytelność dla robotów i użytkowników
Wdrożenie znaczników hreflang i wykluczenie z indeksacji nieistotnych podstron (np. dodania do koszyka, wishlisty)
Poprawiliśmy obsługę wersji językowych i wyczyściliśmy indeks z technicznych podstron bez wartości SEO
Analiza słów kluczowych w modelu AIDA oraz intensyfikacja działań link buildingowych
Skoncentrowaliśmy się na słowach zgodnych z intencją użytkownika i wzmocniliśmy profil linków
Proces wdrożenia składał się z następujących kroków:
Eliminacja duplikujących się tytułów
Reoptymalizacja treści opisowych na podstronach kategorii produktowych
Wykluczenie z procesu indeksacji małowartościowych podstron
Rozbudowa sekcji blogowej – systematyczna publikacja artykułów
 
            Mapowanie i rozwiązanie problemów
+183,65 %
26.02.2020 do 3.11.2023-25,80 %
26.02.2020 do 3.11.2023Kampanie Google Ads
Po analizie kanału Google Ads doszliśmy do następujących wniosków, które pomogły nam poprawićwyniki z tego kanału:
Podczas audytu znaleźliśmy wiele błędów na poziomie konfiguracji konta,
 jak również kampanii, do głównych z nich należały: 
- Brak wykluczeń niektórych fraz np. zwroty.
- Brak wykluczeń aplikacji mobilnych z poziomu konta.
- Kampanie kierowane na osoby “zainteresowane lokalizacją”.
- Brak wykluczeń listy marek w kampaniach PMAX.
Konto, w przeważającej większości skupiało się na generowaniu ruchu brandowego,
przez co pozyskiwanie nowego i nieświadomego użytkownika było mocno ograniczone.
Głównym motorem napędowym konta była jedna kampania PMAX skupiona wokół sprzedaży głównej
 kategorii produktów jakimi są sukienki.
Całość optymalizacji konta była skupiona wokół współczynnika ROAS liczonego od przychodów,
 a nie od marży co powodowało, że wyniki, które wyglądały na “dobre” nie koniecznie przekładały się na zysk firmy.
Nie wszystkie kampanie skupiały się na “wartości konwersji” przez co rentowność była poniżej możliwości kampanii.
Po ustaleniu najważniejszych kwestii niezwłocznie zabraliśmy się do pracy. W związku z zaistniałą sytuacją po audycie skupiliśmy się na wyprostowaniu najważniejszych ustawień kampanii i konta. Po wdrożeniu najistotniejszych zmian zauważyliśmy, że wydatki zaczynają znacząco maleć, a po pierwszym miesiącu współpracy spadły o 25% przy rosnącym współczynniku ROAS, który w tym samym okresie wzrósł o 183,65%.
Kolejnym krokiem było stworzenie nowej struktury, którą roboczo nazwaliśmy “30 vs 70”. 30% budżetu jest kierowane aby zaspokoić duży ruch brandowy, wypchnąć konkurencję z fraz brandowych i pokryć jak najwięcej wyników w SERPAch, które zawierają frazę Lou. Nie mogliśmy zrezygnować z fraz brandowych, ponieważ konkurencja dość silnie wyświetlała się na te frazy.
70% budżetu przekierowaliśmy na pozostałe kampanie, które mają precyzyjnie wykluczone frazy brandowe, a ich celem jest pozyskanie nowego użytkownika, który nie zna jeszcze naszego brandu, a wykazuje intencję zakupową. (Standardowy model AIDA).
Nowa koncepcja spowodowała znaczący wzrost następujących KPI:
Wartości koszyka → pozyskanego dzięki Google Ads.
Znaczący wzrost ROASu. (Liczonego od marży, nie przychodu).
Oprócz dobrych wyników w krótkim terminie wybudowaliśmy solidny fundament pod rozwój kanału Google Ads, który w długim terminie dał następujące wyniki:
Wyniki w Q3 2023 i Q4 2024 oparte na kluczowych metrykach tj. przychód i średnia wartość koszyka, kształtują się następująco: (rok 2022 traktujemy jako wyjściowy).

Kilka wniosków, które wyciągnęliśmy na podstawie tej współpracy, a które często są pomijane przy analizie kanału Google Ads:
- Analiza ścieżki wielokanałowej w panelu Ads, jak również w Google Analytics 4 pozwala lepiej zrozumieć ścieżkę klienta.
- Cykliczna optymalizacja konta (minimum 2x tydzień) pozwala na szybkie wyłapanie błędów i korygowanie kampanii na bieżąco.
- Częste testy kreacji / modelu rozliczeń / wysokości budżetów / wysokości CPC to absolutny “must have”
Podsumowanie
Te wyniki nie miałby miejsca gdyby nie “łaskawe oko” Zarządu, który podarował nam duży kredyt zaufania, a także słuchał wniosków i pomysłów. Od samego początku Zarząd i zespół wspierał nas w każdej najdrobniejszej nawet zmianie. To podejście dało nam ogromną przewagę w budowaniu fundamentów do dalszego rozwoju.
                     
                
 
 